sobota 10. května 2014

Zapomeňte na vatové tampónky, pořiďte si mořskou houbu

No dobře, můžete si nechat i nějaké ty vatové tamponky, ale stejně mi to přijde jako zbytečné plýtvání. Vždycky jsem u nich měla strašnou spotřebu a navíc mi někdy prostě nestačily. U každého druhého přípravku na pleť totiž najdu v popisu "smyjte houbičkou".
Dříve jsem to řešila kosmetickou houbičkou s dřevěným držadlem.. Ale brzy mi došlo, že i když ji nechávám pořádně vyschnout, dřevěná rukojeť dostává zabrat a vypadá to, že se díky náporu vody rozloží.

Takže jsem svou nepovedenou kosmetickou houbičku oželela, úspěšně jsem se vyhnula i všem ostatním umělinám a rozhodla jsem se pořídit si něco daleko šikovnějšího - pravou mořskou houbu.


Přírodní mořská houba má totiž na rozdíl od těch syntetických (umělých) plno zajímavých vlastností - nerozpouští se pod vlivem agresivních látek a vydrží tak i několik let, je vysoce savá, dokonale se snáší s pokožkou a díky obsahu jódu a některých biologických látek má skvělé účinky na zdraví pleti, antivirové, protinádorové, dezinfekční a antiseptické účinky.
(Umělé houby bývají naopak spíše zdraví škodlivé díky obsaženým toxickým látkám a usazování bakterií.)


Kouzlo přírodních mořských hub spočívá v tom, že obsahují přibližně 14 % jódu, tzn. v jednom gramu mořské houby je stejné množství jódu jako ve 130 litrech mořské vody. Jód obsažený v houbě je schopen zabít stafylokoka a streptokoka (bakterie způsobující nejrůznější infekce a horečky) do jedné minuty.

Díky jejím desinfekčním a antiseptickým účinkům je houba skvělým pomocníkem pro ty, kteří trpí na ekzémy, akné a jiné kožní problémyJód navíc předchází vysoké hladině cholesterolu v krvi, posiluje funkci štítné žlázy, brání onemocněním kloubů či páteře a hlavně je snadno vstřebáván právě přes kůži.

DRUH HOUBY k péči o pleť si můžete vybrat např. mezi karibskou, pacifickou nebo mořskou vlnou. Hlavní je vybrat si přírodní a jemnou houbu, nejlépe dále neupravovanou bělením. Má houba je z Bermudských ostrovů a velikost pro péči o pleť mi naprosto vyhovuje 5-6cm.

POUŽITÍ:
Pro mě je mořská houba hlavně pomocníkem při smývání nejrůznějších produktů na pleť (hlavně masek) a při odličování make-upu (a to i včetně očí). Když tak spojím své kosmetické oblíbence ještě i s desinfekčními a hojivými účinky téhle houby, je to naprostá dokonalost.
Houbu stačí jen namočit (aby příjemně změkla) a můžete nanášet, masírovat, odličovat, čistit.. A všechno bez vatových tampónků, které jsou jak vidíte úplně zbytečné.

Jediné co mi trošku vadí, je lehce peelingový efekt houby. Pleť je po ní dost prokrvená a třeba na oči mi houba ze začátku vadila. Postupně se mi ale zdá, že měkne. :) Na druhou stranu díky tomu s ní hned napoprvé odstraníte i make-up typu Dermacol Cover (který se vždycky tak chytí do pleti, že dříve jsem jej odličovala asi 3x než byla pleť čistá).


ČIŠTĚNÍ HOUBY: Houba nepřijímá pachy ani barvy, a tak je její čištění opravdu jednoduché. Po každém použití stačí houbu jen propláchnout v teplé vodě, můžete přidat i trochu mýdla. Houba se nemá kroutit, ale jen vymačkat a nechat vyschnout na dobře větraném místě.

Jednou za čas (např. jednou za 2 týdny) je dobré ji důkladněji vyčistit. Čištění se doporučuje například mořskou solí (mořskou sůl rozpustím v teplé vodě cca 37°C, můžu přidat i pár kapek citronové šťávy, několikrát v roztoku houbu promačkám a nechám ji v něm alespoň 5 hodin). Dalším způsobem je např. čištění s octem (ocet s vodou v poměru 1:2, houbu opět promáchat a nechat v roztoku cca 1 hodinu).
Po každém takovémto čištění je potřeba houbu propláchnout čistou vodou a nechat proschnout.
Houba se hlavně nesmí proplachovat vodou nad 60
°C.


CENA mé houby byla 59Kč a najdete ji na eshopu Organic Beauty. Kromě těchto maličkých tam ale najdete i větší mořské houby na tělo.

Když to shrnu, je to určitě věc, která by nikomu neměla chybět.. a jediný, kdo si bude muset dávat trošku pozor jsou majitelky extra citlivé pleti, kterým vadí jakékoliv houby nebo i nejjemnější peelingy.

A co Vy a kosmetické houby? :)

42 komentářů:

  1. Skvělý článek. Měla jsem konjac houbičku od Misshy a byla báječná, s běžnou kosmetickou houbičkou se to nedá srovnat. Akorát se mi po dvou měsících pravidelného používání již začínala rozpadat. Ráda bych vyzkoušela i tuto přírodní houbu, protože tebou popsané účinky se mi dost líbí. I ten lehký peeling efekt bych ocenila. Myslím, že i na tělo musí být super. Určitě po nějaké kouknu.

    Radu - UltimateChic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radu, tak to určitě vyzkoušej. Ty přírodní by měly mít daleko delší životnost, takže určitě vydrží déle. :) Na tělo je prý taky super, ale já jsem celkově zatím nikdy neměla potřebu používat ve sprše houby. Vlastně ani peelingy moc nepoužívám. :D

      Vymazat
  2. Ok, tak houbo tlaku už déle neodolám a hned jsem si ji objednala :) Zatím jen na obličej a uvidím jak si ji oblíbím a pak asi i na tělo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani doufám že budeš spokojená. Já jsem spokojená moc a myslím, že je to super věcička, kterou by měl vyzkoušet každý. :)

      Vymazat
  3. A jak je to s odličovacími přípravky? Co když se třeba chci odlíčit micelárkou nebo mlékem? Můžu je dát na tu houbu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Brunwen to je právě super - té houbě vůbec žádná kosmetika nevadí, takže na ní můžeš dát cokoliv. :) Já na ni dávám hlavně odličovací olej a tím pak krásně stáhnu celý make-up včetně voděodolné řasenky. Dokonce ještě daleko lépe než s tampónky.

      Vymazat
    2. Tak to zní super! Asi ji přihodím do košíku, až budu nakupovat 100% pure. :D

      Vymazat
    3. Je totiž fakt, že tamponky kupuju hooodně. :D

      Vymazat
    4. Tak to se Ti určitě bude hodit. :) Já vždycky taky měla šílenou spotřebu a strašně jsem nesnášela, když mi došlo balení tampónků a já neměla další (papírovými kapesníky se odličuje celkem špatně). :D

      Vymazat
  4. Zkoušela jsem jí u kamarádky a je fajn, i když já asi zůstanu u svých oblíbených odličovacích tampónů :D

    Smile Thess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thess to je škoda.. Pokud Ti nevadí to prokrvení pokožky, tak bych si ji být Tebou stejně pořídila. :D Přece jen těch zbytečných tampónků, když mužeš dát pár korun za houbu, co Ti vydrží několik let..

      Vymazat
  5. Moc pěkný a obsáhlý článek o mořské houbičce, dozvěděla jsem se vše potřebné a už jsem naprosto přesvědčená, že si houbu taky musím pořídit. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Domi moc děkuju. :) Jsem ráda, jestli se mi podařilo popsat všechno a zároveň se to dalo přečíst. :D Houbička je šikovná věc a navíc peníze to spíše ušetří na tom množství tampónků, takže se o ní psalo hezky. :)

      Vymazat
  6. na odlakování tampónky stejně potřebuješ ;) Já nepoužívám ani houbičku ani tampóny prostě opláchnu rukama....

    Loveliness By Tess

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tess myslíš na odličování? Tak teda voděodolnou řasenku bych takhle dolů jen tak nedala a ani dobře krycí a držící make-upy. Například ten Cover od Dermacolu mám problém i s tamponky natřikrát dostat dolů. :) Navíc bych spotřebovala i daleko více odličovače a byla bych celá umaštěná. :D

      Vymazat
  7. Super recenzia, reálne rozmýšľam nad kúpou hubky, len dúfam, že nebude moc drahé poštovné na Slovensko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veri, možná ji najdeš i v nějakém slovenském obchůdku nebo e-shopu. :) Poštovné na Slovensko je totiž 250Kč, což je u jedné houby přehnaně hodně..

      Vymazat
  8. Ja zas akurát chystám recenziu na konjac hubku :) Dá sa síce používať aj na odličovanie, ale ja ju mám radšej na ranné čistenie pleti.
    Nad takouto morskou som tiež uvažovala, hodila by sa mi na večerné čistenie (odličovanie) i keď možno by to už bolo priveľa exfoliácie. Každopádne sa mi páči a aj cena vyzerá byť slušná :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nj, já bych ji taky nepoužívala tolikrát denně. Naopak ji totiž nepoužívám při čištění (Dr. Hauschka krém nanáším rukama). Houbu tak mám jen na odličování a smývání masek. :)
      A cena je naprosto super.. Spíše na ní díky výměně za tampónky hodně ušetříš. :)

      Vymazat
  9. "No dobře, můžete si nechat i nějaké ty vatové tamponky" - ještě že tak :D já teda zatím zůstanu u tamponků, problém s něma nemám, a z té houby mám docela strach :D Ale recenze jako vždycky moc povedená. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Noo, já jen abych některé nevystrašila.. Ale sama momentálně u sebe v koupelně nemám jediný odličovací tampónek. Prostě je už k ničemu nepotřebuju. Čistím pleť jen Dr. Hauschka krémem a rukama, odličuju houbou a masky smývám taky houbou.
      A za pochvalu moooc děkuju. :3

      Vymazat
  10. Pořád o tom přemýšlím a teď už jsem asi definitivně rozhodnutá, že si mořskou houbičku pořídím taky. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě pořiď, je šikovná. :) Naštěstí to ani není taková pálka, spíše člověk ušetří na vatových tampóncích.. tak se necítím provinile že donutím někoho utrácet. :D

      Vymazat
  11. já houbu mám, ale používám ji jen na smývání masek a olejů, komplet odličovat bych se s ní asi nedokázala, mám přece jen dost citlivé oči. ale jinak je fajn :) mám ji v mini mističce na zrcadle a teď jsem si uvědomila, že bych ji asi mohla proprat v té soli... jsem ostuda :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nj, to chápu.. jakmile má někdo citlivé oči tak na jejich odličování to nebude. :) Ale na masky je taky super, hlavně na takové, co jinak nejdou smýt.
      Jinak myslím že propírat se ve skutečnosti tak často nemusí, hlavně když ji nepoužíváš každý den. :)

      Vymazat
  12. týýýo a já jsem ji zapomněla koupit na veletrhu :( jsem tam po ní koukala a pak jsem na ní úplně zapomněla :( ale mám ji v plánu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Alice, tak to je škoda, když si ji mohla mít vlastně bez poštovného.. Takhle je lepší ji přihodit k nějakému většímu nákupu, ať nemusíš kvůli houby platit poštovné větší než je její cena.. :)

      Vymazat
  13. Páni, vubec by me nenapadlo se s ni odlicovat. Ale presto se bojim ze bude moc drsna k pleti:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se bojíš, že by byla jako peeling, tak to mi tak drsná nepřijde. :) Třeba na smývání obličejových masek je úžasná, ale mi nevadí ani na odličování očí. Akorát bych řekla, že jednou denně ji použít stačí. :D

      Vymazat
  14. už dlouho chci takovou houbu vyzkoušet, vypadá fakt zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  15. zajimave, nikdy jsem o necem takovem ani neslysela :))

    fashion blog http://www.sheistheone.ch/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ráda že je to pro Tebe něco nového :)

      Vymazat
  16. Teď jsi mě úplně zlákala, musím se po ní někde porozhlédnout :)

    OdpovědětVymazat
  17. Tak tohle jsem ještě nezkoušela, mám (stejně jako někdo výš) houbu z jílu a konjacu od Misshy, ale ještě jsem se nedostala k tomu ji zkusit. Je myšlená teda spíš na každodenní čištění (asi jako náhrada za jinak taky populární pěnící síťky), tak nevím, jak by si poradila s odličováním nebo smýváním masek. Tahle houba na tyhle smývací věci vypadá dobře (mně ty taponky stejně nikdy na tohle nefungovaly), ale u odličování očí bych se bála, správně by se neměly moc drhnout ani tou jemnou vatou, jen tak jemně oťupávat... Na zbytek obličeje proč ne. Kolik s houbou spořebuješ odličovače ve srovnání s tamponky, stejně nebo víc/míň?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vito když jsem zrovna šikovná, tak spotřebuju odličovače stejně.. :) Stačí to nalít na dobré místečko na kraji houby tak, aby mi olej neprotekl přes ty největší díry nějak jinam. :D Je to sice savé a tak má člověk tendenci tam toho lít více, ale to není třeba. :)
      Jinak to odličování očí je sice trošku drsnější, ale na druhou stranu strašně rychlé. Takže když mám voděodolnou řasenku a linky, s tamponkama a jejich drhnutím je to snad ještě horší.

      Vymazat
  18. Ahojky :) ... nad touto houbou přemýšlím už dlouho a asi brzy do ní půjdu, chtěla bych si koupit i velkou na tělo, protože používám takové ty žínky a tahle houba se mi moc zamlouvá :-)))

    přeji ti krásný den :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Michaelko, tak to není nad čím přemýšlet, hlavně pokud používáš umělé žíňky, tak tohle je daleko lepší. :)
      Taky přeji krásný den. :)

      Vymazat
  19. Ahojky, tak jsem začala houbu používat na odličování (olejem), ale nevím, jestli něco dělám špatně nebo se maluju tak moc :D, každopádně i když se mi zdá, že už jsem "čistá" tak musím použít ještě tak dva tamponky na dočištění. Tou houbou to ne a ne stáhnout :(

    OdpovědětVymazat